Doorgaan naar hoofdcontent

Prikkels in de klas

 

We kregen een studente ergo op bezoek in de klas die graag met het vierde leerjaar een experiment wou doen.

De kinderen uit de klas kregen allemaal op een of andere manier een ‘prikkel’ die er voor kon zorgen dat het moeilijker was om zich te concentreren.

De prikkels waren heel uitgebreid.

Mano kreeg een bril waardoor hij niets meer kon zien en Yara kreeg flitsen in haar gezicht.

Bij Sultan zat er gewicht rond haar balpen. ZehraNur kreeg gewicht rond de handen en Hiranur handschoenen met parels in.

Wout en Fatima kregen 1 of 2 houten blokjes onder de poten van de stoel en Moad zijn stoel moest op een afstand van zijn bank staan.

Lise kreeg een heel lang flexibel potlood en Edmond een hele dunne balpen.

Monsef en Rayhana kregen een ondergrond onder hun blad waardoor het schrijven moeilijker werd en Maissa moest op crêpe papier schrijven.

Alper moest naar muziek luisteren, Laila kreeg een koptelefoon op haar oren en Mariem een wasspeld op haar neus.

Duhan die kreeg een wiebelkussen onder zijn poep waardoor het moeilijk was om stil te zitten.

Iedereen kreeg dus op een of andere manier een beperking. 

Vervolgens kregen ze een gedicht te horen en moesten ze allemaal hun best doen om zo weinig mogelijk fouten te maken.

Voor de ene was het al gemakkelijker dan de andere.



















Populaire posts van deze blog

Liedje: de kriebelbeest boogie

https://www.youtube.com/watch?v=SqYmdH3_8xU Zing en dans maar mee!

Rayhana jarig

 

Spelend leren

Dag voor de vakantie, dat vraagt voor leuke lessen. Lessen waarbij we al spelend leren.  Tijdens de taalles moesten de leerlingen woorden spellen terwijl ze sprongen in een springtouw, mochten ze elkaar woorden dicteren en in krijgt op de speelplaats schrijven en werkten we met knijpkaart om de woorden ei/ij verder in te oefenen. In de rekenles speelden we KABOEM met de tafels, oefenden we de tafels al springend in en mochten de kinderen per 2 cijferen met zelf gemaakte getallen. Ongetwijfeld een leuke herhaling van de leerstof die we reeds in de klas geleerd hebben. Maar nu hebben we nood aan een vakantie om uit te rusten!